Ana Sayfa / Gündem / Coca-Cola, Facebook değişikliklerine rağmen sosyal medya reklamlarını askıya aldı
Coca-Cola, nefret söyleminin üstesinden gelmek için platformlar üzerinde baskı yaratırken..

Coca-Cola, Facebook değişikliklerine rağmen sosyal medya reklamlarını askıya aldı

Coca-Cola, Facebook değişikliklerine rağmen sosyal medya reklamlarını askıya aldı.

Coca-Cola, nefret söyleminin üstesinden gelmek için platformlar üzerinde baskı yaratırken, küresel olarak sosyal medyadaki reklamları en az 30 gün boyunca askıya alacak.İçecek yapımcısı başkanı ve CEO’su James Quincey , “Dünyada ırkçılığa yer yok ve sosyal medyada ırkçılığa yer yok.” Dedi .Sosyal medya şirketlerinden “daha fazla hesap verebilirlik ve şeffaflık” istedi.

Facebook, haber değeri için bırakılmış olabilecek zararlı veya yanıltıcı yayınları etiketleyeceğini söyledikten sonra geldi .Kurucu Mark Zuckerberg, Facebook’un “belirli bir ırk, etnik köken, ulusal köken, dini bağlılık, kast, cinsel yönelim, cinsiyet kimliği veya göçmenlik statüsündeki kişilerin” başkaları için bir tehdit olduğu “iddialarını içeren reklamları da yasaklayacağını söyledi.Facebook’u nefret dolu konuşma ve dezenformasyonu durduracak kadar çok şey yapmakla suçlamayan #StopHateforProfit kampanyasının organizatörleri , “az sayıda küçük değişiklik” sorununda bir çığır açmayacaklarını “söyledi.

Boykotun bir sonucu olarak, Facebook’taki hisseler Cuma günü% 8.3 düşerek şirketin piyasa değerinden 56 milyar $ (45 milyar £) kaldı ve Bay Zuckerberg’in kişisel net değerinden 7.2 milyar $ kazandı . Kaybın bir sonucu olarak, Louis Vuitton patronu Bernard Arnault, Facebook’un kurucusunu dünyanın en zengin üçüncü kişisi olarak değiştirdi.Coca-Cola, CNBC’ye yaptığı reklamın askıya alınmasının “katılımcı iş” olarak listelenmesine rağmen kampanyaya katıldığı anlamına gelmediğini söyledi .Bay Quincey, şirketin “revizyonlara gerek olup olmadığını belirlemek için reklamcılık politikalarımızı yeniden değerlendirmek” için küresel “sosyal medya platformu duraklamasını” kullanacağını söyledi.

Giyim üreticisi Levi Strauss & Co da Bay Zuckerberg’in duyurmasının ardından Facebook’ta reklam yayınlamayı duraklatacağını söyledi. Coca-Cola’nın aksine, sosyal medya firmasını yeterince ilerlememekle suçladı.

CMO Jen Say , “Facebook’tan kesin bir değişiklik yapmasını istiyoruz.”

Diyerek şöyle devam etti: “Yanlış bilginin ve nefret söyleminin güçlenmesinin sona ermesi ve seçmenlerin bastırılmasına katkıda bulunan siyasi reklamların ve içeriğin daha iyi ele alınması yönünde anlamlı bir ilerleme görmek istiyoruz.

#StopHateforProfit koalisyonu – Ulusal Renkli İnsanları İlerletme Birliği (NAACP) ve Karalama Karşıtı Lig (ADL) içeren – değişikliklerin hiçbirinin incelenemeyeceğini veya doğrulanmayacağını söyledi .

“Daha önce Facebook ile bu yolda ilerledik. Geçmişte özür dilediler. Platformlarının rol oynadığı her felaketten sonra daha az adım attılar. Ama bu şimdi sona ermeli,” diye ekledi.Kampanya, Bay Zuckerberg’i, şirketinde kalıcı sivil haklar altyapısının oluşturulması; kimlik temelli nefret ve yanlış bilgilendirmenin bağımsız denetimine sunulması; bu tür içerik yayınlayan kamu ve özel grupların bulunması ve kaldırılması; ve şikayetleri incelemek için uzman ekipler oluşturmak.

HAKKINDA admin

Editörün Seçimi

Hackerlar gerçek haber sitelerinde ‘Nato’yu itibarsızlaştırmak’ için sahte hikayeler yayınlıyor

Hackerlar gerçek haber sitelerinde ‘Nato’yu itibarsızlaştırmak’ için sahte hikayeler yayınlıyor. Bir siber güvenlik firması, bilgisayar …

Bir cevap yazın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir