Ana Sayfa / PC Oyunları / Son Bölüm II: Bu şimdiye kadarki en erişilebilir oyun mu?
Steve Saylor, merakla beklenen yeni oyun The Last of Us Part II'yi ilk kez ateşlediğinde gözyaşlarına boğuldu.

Son Bölüm II: Bu şimdiye kadarki en erişilebilir oyun mu?

Son Bölüm II: Bu şimdiye kadarki en erişilebilir oyun mu?

Steve Saylor, merakla beklenen yeni oyun The Last of Us Part II’yi ilk kez ateşlediğinde gözyaşlarına boğuldu.Hepiniz ne kadar olduğunu bile bilmiyorsunuz …” diyor, şu anki videosunda, şimdi yaklaşık yarım milyon görüşe sahip olan sobs arasında.

“Üzgünüm. Ne diyeceğimi bile bilmiyorum.”

Steve yasal olarak kör ve ezici erişilebilirlik seçenekleri menüsüne bakıyordu.

Erişilebilirlik odaklı oyun sitesi editörü Courtney Craven Can I Play That, işitmesi zor ve bazı motor kontrol sorunları var ve benzer bir tepki gösterdi.

“[Oyunu] ilk kez başlattığımda ilk yaptığım şey FaceTime’ın bir arkadaş ve ağlamasıydı” diyor.

Oyun zaten “şimdiye kadarki en erişilebilir oyun” olarak adlandırıldı.Eşi görülmemiş düzeyde kişiselleştirme ve ince ayar sağlayan 60’tan fazla farklı erişilebilirlik ayarına sahiptir.Her düğme değiştirilebilir ve tek elle kontrol şemaları varsayılan olarak kullanılabilir.Courtney gibi oyuncular, sesin nereden geldiğini belirtmek için altyazılardaki yön oklarını açabilir; Steve gibi oyuncular karakterleri ve düşmanları canlı renklerle çizebilir.

‘Hayatımda ilk kez’

İnternette “Blind Gamer” adıyla geçen Steve’in, vizyonunu bulanıklaştıran istemsiz bir göz hareketi olan nistagmus var. Orijinal Nintendo Eğlence Sistemini oynayan bir çocuk olduğu için ekrana çok yakın oturmak zorunda kaldı ve refleksleri her zaman modern oyunların beklediği şeylere uymadı.

“Hayatım boyunca ilk kez, koltukta arkama yaslanıp oyunu engeller olmadan oynayabildim.” diyor.

“Rahatça oturabiliyordum ve arkadaşlarımın benimle odada oynaması gibi bir oyun oynayabiliyordum. Ve bu benim için son derece açıldı. Duygusaldı.”

Dürüstlük adına, Steve, erişilebilirlik sorunlarını araştırırken oyunun geliştiricisi Naughty Dog’a danıştığını bildirmek istiyor – ancak bunun için hiç ödeme yapılmadı.

Bu arada Courtney, diğer şeylerin yanı sıra duyması beklenen düşmanlar tarafından şaşırır.

“Pek çok oyunda karakterlerin ‘burada!’ Gibi şeyler söyleyen yönlü sesi var” diye açıklıyor.

“İşitme oyuncuları sesin yönünü takip edebilirler ama sık sık orada duruyorum: ‘Uhhh, burada nerede?'”

Yıllarca süren bir savaş

Oyun erişilebilirliği son yıllarda uzun bir yol kat etti, ancak oyuncular büyük ölçüde bireysel geliştiricilere ne kadar (veya ne kadar) erişilebilirlik seçeneğinin dahil edileceğine karar verme konusunda güveniyorlar.Son yıllarda, Ubisoft gibi büyük geliştiricilerin erişilebilirliği büyük bütçeli oyun tasarımının ilk aşamalarına dahil etme isteği, konuyu ileriye itmeye yardımcı oldu.

2015 yılında, Playstation 4, geliştiricilerin oyunlarına seçeneği dahil etmelerine güvenmek yerine, denetleyici düğmelerinin sistem düzeyinde yeniden eşlenmesine izin veren ilk büyük sistem oldu. Motor veya el becerisi bozukluğu olan birçok insan için, daha önce oynanamayan oyunlar oynama olasılığı ortaya çıktı.Engelli oyuncuların anahtarlar ve ısırma pedalları gibi çok çeşitli yardımcı cihazları kullanmasına izin veren özelleştirilebilir bir birim olan Microsoft’un Xbox Adaptive Controller’ı ile 2018’de bir dönüm noktası geldi. Ancak, sadece standart bir kontrol cihazı kullanmakta sorun yaşayanlar için problemleri çözer.

Topluluktan eleştiri almak için hala büyük başlıklar geliyor. Activision’ın Spyro Reignited Trilogy’si, kesme sahnelerinde altyazı olmadan yayınlandığında eleştirildi – CD Projekt Red, oyuncuların yazı tipi boyutunu ayarlayabilmelerini sağlamak için gişe rekorları kıran oyun The Witcher 3 için bir yama yayınlamak zorunda kaldı.

Bu tür bir zemine karşı birçok kişi bu son başarıyı “şimdiye kadarki en erişilebilir oyun” olarak adlandırıyor.Steve, “Bu konuya bakacağız ve Erişilebilirlik için II. Bölümden önce ve sonra erişilebilirlik için her şeyi göreceğiz” diyor.Kasım 2018’de oyun erişilebilirliğine odaklanmak için Can I Play That’u kuran Courtney, emeğin eşi görülmemiş olduğunu söylüyor.

“Birçok oyun bunlardan bazılarını yapıyor. Hiçbiri şimdiye kadar hepsini yapmadı” diyor.

Daha fazla oyuncu, daha fazla dolar

Bu oyunun başkalarının takip etmesi için bir plan olacağını umuyor ve bunu yapan geliştiricilerin ödülleri olduğunu düşünüyor.

“Parasal getirinin gerçekten açık olacağını düşünüyorum” diyor. “Pek çok kişi bana Can I Play Oynayabilirim” Bu kapsamı, oyunu satın almalarında belirleyici faktör olduğunu söyledi. “Ama daha da önemlisi, insanları “erişilebilir oyunlar yapmalısınız çünkü yapmalısınız. Yapmanız gereken doğru şey.”Steve basitçe şöyle anlatıyor: “Sadece oyunlarını daha iyi hale getiriyor.”Aynı seçeneklerden bazılarını kullanarak deneyimlerinin daha iyi hale getirildiğini söyleyen, teşhisi konmuş bir engeli olmayan arkadaşlarına işaret ediyor.

Ve bunun önümüzdeki on yıl içinde yeni bir ilerleme dalgasının başlangıcı olduğuna inanıyor.

“Açıkçası, ne kadar erişilebilir olursa insanların oynayabileceği o kadar fazla olabilir ve bu sadece daha fazla dolar demektir.”

“Ve bir geliştirici olarak, herkesin oyunlarını oynayabilmesini istiyorlar, o zaman neden bu oyuncular tarafından erişilebilir olmasını sağlamıyorsunuz?”

HAKKINDA admin

Editörün Seçimi

Xbox Series X, Kinect kullanmadığı sürece tüm Xbox One oyunlarını oynayabilir

Xbox Series X, Kinect kullanmadığı sürece tüm Xbox One oyunlarını oynayabilir. Microsoft bugün Xbox Series …

Bir cevap yazın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir