Ana Sayfa / Gündem / Starbucks sosyal medya reklamlarını nefret söylemi nedeniyle askıya aldı
Starbucks, nefret söylemine yanıt olarak bazı sosyal medya platformlarında reklamları askıya alacağını açıkladı.

Starbucks sosyal medya reklamlarını nefret söylemi nedeniyle askıya aldı

Starbucks sosyal medya reklamlarını nefret söylemi nedeniyle askıya aldı.

Starbucks, nefret söylemine yanıt olarak bazı sosyal medya platformlarında reklamları askıya alacağını açıkladı.Kahve devi, yakın zamanda sosyal platformlardan reklamları kaldıran Coca-Cola, Diageo ve Unilever gibi küresel markalara katılıyor.Bir Starbucks sözcüsü BBC’ye sosyal medyada “duraklama” nın Google’a ait YouTube’u içermeyeceğini söyledi.Starbucks yaptığı açıklamada, “Toplulukları kişisel ve çevrimiçi olarak bir araya getirmeye inanıyoruz.” Dedi.Marka, “nefret söyleminin yayılmasını durdurmak için dahili olarak ve medya ortakları ve sivil haklar örgütleriyle görüşmeler yapacağını” söyledi. Ancak, ücretli tanıtım olmadan sosyal medyada yayınlamaya devam edeceğini söyledi.Duyuru, Coca-Cola’nın sosyal medya şirketlerinden “daha fazla hesap verebilirlik” çağrısında bulunmasından sonra geldi .Coca Cola, küresel olarak tüm sosyal medya platformlarında reklam yayınlamayı durduracağını söylerken, Ben & Jerry’nin dondurmasının sahibi Unilever, ABD’de Twitter, Facebook ve Instagram reklamlarını 2020’ye kadar “en azından” durduracağını söyledi.

Duyurular, Facebook’un platformundaki içeriği denetleme yaklaşımıyla ilgili tartışmaları takip ediyor. Facebook Cuma günü, haber değeri için bırakılmış olabilecek zararlı veya yanıltıcı yayınları etiketlemeye başlayacağını söyledikten sonra geldi .Kurucu Mark Zuckerberg, Facebook’un “belirli bir ırk, etnik köken, ulusal köken, dini bağlılık, kast, cinsel yönelim, cinsiyet kimliği veya göçmenlik statüsündeki kişilerin” başkaları için bir tehdit olduğu “iddialarını içeren reklamları da yasaklayacağını söyledi.

Facebook’u nefret dolu konuşma ve dezenformasyonu durduramayacak kadar suçlamakla suçlayan #StopHateforProfit kampanyasının organizatörleri, “az sayıda küçük değişiklik” sorununa bir çentik yapmayacak “dedi.Starbucks, bazı sosyal platformlarda reklam yayınlamayı askıya alırken #StopHateForProfit kampanyasına katılmayacağını söyledi. 90’dan fazla şirket #StopHateforProfit’i desteklemek için reklamları duraklattı.Coca-Cola ayrıca CNBC’ye yaptığı reklamın askıya alınmasının “katılımcı bir işletme” olarak listelenmesine rağmen kampanyaya katıldığı anlamına gelmediğini söyledi.Kampanya, Bay Zuckerberg’i Facebook’ta kalıcı sivil haklar “altyapısı” oluşturmak da dahil olmak üzere daha ileri adımlar atmaya çağırdı; kimlik temelli nefret ve yanlış bilgilendirmenin bağımsız denetimine sunulması; bu tür içerik yayınlayan kamu ve özel grupların bulunması ve kaldırılması; ve şikayetleri incelemek için uzman ekipler oluşturmak.Geçtiğimiz yıl, Facebook’un bir önceki yıla göre reklam gelirlerinde% 27 artış oldu.

HAKKINDA admin

Editörün Seçimi

Hackerlar gerçek haber sitelerinde ‘Nato’yu itibarsızlaştırmak’ için sahte hikayeler yayınlıyor

Hackerlar gerçek haber sitelerinde ‘Nato’yu itibarsızlaştırmak’ için sahte hikayeler yayınlıyor. Bir siber güvenlik firması, bilgisayar …

Bir cevap yazın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir